Albion Pumps

Ongeacht de grootte van je bedrijf: 2Eenheid zorgt voor stabiliteit

Gevestigd aan de rand van het Rotterdamse havengebied hebben de medewerkers van Albion Pumps uit Ridderkerk één belangrijke kerntaak: zij moeten de boel ‘draaiende’ houden bij hun klanten. Letterlijk welteverstaan. Deze kleine specialist waar het gaat om onderhoud en revisie van industriële pompen, heeft veel klanten in de scheepvaart. Directeur Niels Kleinjan: “De no-nonsense mentaliteit die daar heerst – als je iets zegt moet je het ook doen – sluit perfect aan bij onze manier van werken. Die aanpak verwachten wij ook van onze leveranciers, reden dat wij al jarenlang heel prettig samenwerken met 2Eenheid Automatisering.”

Albion Pumps Scheepvaart

Oude situatie

Goed uitbesteden van ICT is een kunst. Je wilt je handen vrij krijgen voor zaken die belangrijk zijn, maar je wilt ook de grip op je eigen automatisering niet helemaal verliezen. Voorheen besteedde Albion Pumps deze klus uit aan een bedrijf dat onduidelijke en veel te hoge facturen stuurde. Bijkomend nadeel: het netwerk was instabiel en lag er met enige regelmaat uit.

De oplossing

Vertrouwen als basis. Dat is het vertrekpunt bij de samenwerking tussen Albion Pumps en 2Eenheid Automatisering. Een partner die direct van toegevoegde waarde is, begrijpt met welke uitdagingen kleine bedrijven te maken hebben en die transparant is in haar dienstverlening.

De voordelen

 

  • Bekend met de uitdagingen van het MKB
  • Veel expertise in de scheepvaartbranche
  • Continue ondersteuning tegen een vast maandtarief
  • Overzicht in werkzaamheden
  • Pro-actief advies
  • Dag en nacht bereikbaar

Van Boskalis tot Blijdorp, wij moeten altijd klaar staan

Albion Pumps is een dynamisch bedrijf dat sinds de oprichting in 2007 haar klanten helpt bij de revisie en reparatie van pompen, ventielen en mechanische afdichtingen (seals). Hoewel het nog een jonge onderneming is kan het familiebedrijf bogen over veel ervaring. Eigenaar Niels Kleinjan en zijn broer Martijn hebben het vak op de werkvloer geleerd en zijn echt ‘mannen van de praktijk’. De klanten van Albion komen voor 60% uit de scheepvaart (zeevaart/binnenvaart), maar ook andere aansprekende klanten als Boskalis en Diergaarde Blijdorp behoren tot de clientèle van Albion.

Het is snel gegaan met Albion als je bedenkt dat ook internationale bedrijven als baggeraar Boskalis vertrouwen op hun expertise. “Mijn vader (oprichter van Albion, red.) was een jaartje voor zichzelf bezig toen ik me bij hem aansloot,” zegt Niels Kleinjan. “Ik werd mede-eigenaar, mijn broer Martijn kwam ons versterken, we kregen een dame voor de administratie en al snel zaten we op acht man. Die groei betekende niet alleen verhuizen naar een grotere locatie maar ook het besef dat we zaken professioneler moesten aanpakken. Zo maakten we meer kosten en werd onze automatisering steeds belangrijker. Onze leverancier in die tijd kon die volgende stap jammer genoeg niet maken, reden dat wij op zoek gingen naar een andere partner. Mijn vader kende de eigenaar van 2Eenheid Automatisering, maar hij vermoedde dat zij alleen voor grote bedrijven werkten. Gelukkig bleek niets minder waar te zijn.”

“2Eenheid ontzorgt ons door een beheersbare, betrouwbare en betaalbare ICT-omgeving”

Heldere afspraken tegen een vaste prijs

Kleinjan is blij verrast dat 2Eenheid ook kleinere bedrijven van dienst is. “Na een gedegen inventarisatie heeft Matthijs in ’t Anker van 2Eenheid ons toen een voorstel gedaan met daarin een heldere omschrijving van hun werkzaamheden tegen een vaste prijs per maand. Zo weten wij precies waar we aan toe zijn, weten exact wat we afnemen, waarvoor we betalen en worden we nooit verrast met vage facturen. Dat was toen zo en zo is het nu nog!“

Naar de haaien

Oceanium Blijdorp Rotterdam

Hoewel de meeste klanten van Albion zich in de scheepvaartbranche bevinden, heeft het bedrijf ook andere aansprekende clientèle. Eén daarvan is Diergaarde Blijdorp, waar Niels Kleinjan en zijn mensen regelmatig te vinden zijn. Hun werkgebied is het populaire Oceanium, voor veel mensen hét hoogtepunt van hun bezoek aan de Rotterdamse dierentuin. Dit uit de kluiten gewassen aquarium bevat liefst 7 miljoen liter vers zeewater dat regelmatig vervest wordt. Een ingenieus systeem zorgt ervoor dat de enorme haaienbak (3375 m³) in slechts 160 minuten volledig gefilterd en rondgepompt wordt. Niels Kleinjan: “Wij zijn er erg trots op dat wij het onderhoud aan deze pompen mogen doen. Verantwoordelijk werk, immers als wij verzaken wordt het water troebel en kunnen al die gezinnen onmogelijk door de glazen wanden van de haaientunnel kijken.”

Wij zeggen nooit nee, dat is onbespreekbaar!

“2Eenheid ontzorgt ons door een beheersbare, betrouwbare en betaalbare ICT-omgeving,” vervolgt Niels Kleinjan. “Zij onderscheiden zich door hun no-nonsense aanpak en maken van de ICT een voorziening die het gewoon doet. No-nonsense klinkt als een cliché maar is dat zeker niet. Wij komen uit de regio Rotterdam, daar is een man-een-man, een woord-een-woord. Mensen moeten gewoon geholpen worden, die mentaliteit herkennen wij in de aanpak van 2Eenheid. Maar het is meer. Wat wij ook zo in hen waarderen is de flexibiliteit, je weet namelijk nooit wanneer de nood aan de man is.”

Belt de Japanse eigenaar van het schip vanuit Tokyo op om mij persoonlijk te bedanken. Kijk, daar doe je het toch voor!”

Albion Pumps Ridderkerk Booreiland Dat Albion Pumps nooit nee zegt blijkt uit dit aansprekende voorbeeld. Het is eerste paasdag 2012. Niels Kleinjan wordt ’s nachts uit bed gebeld door een scheepswerf in het Duitse Hamburg. ‘Er ligt een schip aan de ketting vanwege een kapotte brandstofpomp, wij hebben heel Duitsland gebeld maar niemand neemt op. Dit gaat ons bakken met geld kosten. Kunnen jullie ons alsjeblieft helpen?’ De klant is echt radeloos. “Bij ons is het motto: we zeggen nooit nee!  Ik bel mijn broer Martijn wakker en nog diezelfde nacht rijden wij naar Hamburg. Binnen 24 uur is de klus geklaard. Belt de Japanse eigenaar van het schip mij vanuit Tokyo op om mij persoonlijk te bedanken. Kijk, daar doe je het toch voor!”

Migratie naar nieuwe server loopt vlekkeloos

De groei van je onderneming heeft invloed op diverse zaken. De manier van communiceren bijvoorbeeld. Met zowel je eigen mensen als je klanten. Maar wanneer komt het moment dat je gaat nadenken over een nieuw netwerk of een nieuwe server? Niels Kleinjan weet dat wel. “In 2014 hebben we met 2Eenheid aan tafel gezeten over de mogelijkheden. Ons low budget systeem voldeed echt niet meer, er ging te vaak iets fout. En dat kunnen we ons absoluut niet permitteren. Hoewel 2Eenheid op afstand onze pc’s kan overnemen – en er steeds razendsnel voor zorgt dat we weer aan het werk kunnen – is dit geen ideale oplossing. We hebben liever een netwerk dat het doet.”

Begin 2015 wordt de knoop doorgehakt en geeft Albion 2Eenheid de opdracht om een nieuwe server te installeren. “Dat is echt boven verwachting gelopen,” zegt Niels Kleinjan. “Doorgaans is zo’n verhuizing best ingrijpend, je bent offline, niet goed bereikbaar en je kunt je klanten niet goed van dienst zijn. De migratie verliep echter vlekkeloos, we hebben feitelijk geen enkele hinder ondervonden en konden gewoon doorwerken.” Het resultaat mag er zijn, Albion Pumps beschikt nu over een IT-omgeving waar e-mail verkeer op een goede manier is geregeld, waar bestanden centraal worden opgeslagen en waar de onderlinge samenwerking veel beter is gefaciliteerd.

Je wilt altijd en overal kunnen werken

Een modern netwerk biedt vele voordelen. Zo kunnen de mensen van Albion ook thuis inloggen en hun e-mail bekijken. De onderlinge communicatie is daarmee een stuk verbeterd en processen verlopen sneller, tot grote tevredenheid van hun klanten. De e-mail van Albion draait inmiddels in de cloud en is gekoppeld aan hun server die op locatie in Ridderkerk staat.

Met 2Eenheid samen groeien naar een mooie toekomst

Albion Pumps RidderkerkDe groei bij Albion Pumps is er wat Niels Kleinjan betreft nog lang niet uit. “Wij hebben veel ambitie. We zien het klantenbestand groeien, vooral ook omdat we veel vaste relaties hebben. Die komen allemaal bij ons terug, ongeacht of het om een klant van 100 euro of 100.000 euro gaat. Wij zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. Niet alleen omdat we geloven in onze eigen kwaliteit, maar ook omdat we kunnen terugvallen op de kennis en expertise van 2Eenheid. Zij zijn in dit proces een belangrijke partner, hun adviezen helpen ons echt verder.”

Waar staat Albion Pumps over 10 jaar? Na even nadenken verschijnt er een glimlach om de mond van Kleinjan. “Ik vermoed dat we in een groter pand zitten met iets meer ruimte, meer personeel en natuurlijk meer klanten. Maar absoluut met dezelfde automatiseerder. 2Eenheid zorgt er simpelweg voor dat zij doen wat wij bij anderen doen: de boel draaiende houden!”

Feiten

Naam organisatie: Albion Pumps & Sealing Systems
Aantal medewerkers: 8
Diensten: o.a. Pompen, mechanische seals, ventielen
Website: www.albionpumps.nl