Westeinder Adviesgroep

Automatisering Westeinder Adviesgroep in dienst van de klant

De Westeinder Adviesgroep is al vele generaties een vertrouwd gezicht in de regio Aalsmeer. Sinds 2012 is daar een vestiging in Zoetermeer bijgekomen, waardoor het bedrijf nu ruim 11.000 klanten ondersteunt op het gebied van verzekeringen, hypotheken, pensioenen en andere financiële diensten. Het zijn roerige tijden geweest voor financiële dienstverleners, onder meer door de kredietcrisis en de vele wetswijzigingen. “Die veranderingen vereisen een grote mate van aanpassingsvermogen en flexibiliteit”, zegt vennoot Arend van Bemmel. “Gelukkig is wat dat betreft de grootste storm voorbij. Wij hebben ons goed staande weten te houden, vooral dankzij de loyaliteit van onze klanten, de inzet van ons team en de ondersteuning van 2Eenheid Automatisering.

Westeinder Adviesgroep

Oude situatie

Automatisering is van oudsher een belangrijke pijler onder onze dienstverlening. Door groei van de onderneming betekent dit flinke investeringen in relatief snel verouderde systemen. Om die veranderingen het hoofd te bieden en up-to-date te blijven, is er behoefte aan een professionele IT-partner.

De oplossing

Een automatiseerder die niet alleen verstand heeft van IT, maar ook thuis is in de verzekeringsbranche. En die zich onderscheid door servicegerichtheid, een doelgerichte aanpak, heldere tarieven en waardevolle adviezen. 2Eenheid Automatisering is die partner!

De voordelen

• Kennis van de verzekeringsbranche
• Bewezen staat van dienst
• Proactief advies over nieuwe oplossingen
• Een betrouwbaar en veilig netwerk
• Zeer slagvaardige en capabele helpdesk

Persoonlijk contact en betrokkenheid

Particuliere en zakelijke klanten kunnen bij de Westeinder Adviesgroep terecht voor een breed pakket aan financiële producten en diensten. De groep ontstaat aan het begin van de eeuwwisseling door een samenvoeging van diverse assurantiekantoren in Aalsmeer en is in 2012 verder uitgebreid met het kantoor Innovativ uit Zoetermeer. Ooit klein vanuit huis begonnen, zijn deze kantoren diep geworteld in de eigen regio en met een persoonlijke betrokkenheid bij het wel en wee van haar klanten.

Arend van Bemmel“In dat opzicht is er weinig veranderd”, zegt Arend van Bemmel. “Hoewel ons klantenbestand enorm is gegroeid, staat juist die mentaliteit aan de basis van ons succes.” Van Bemmel kreeg het vak met de paplepel ingegoten, zo ging zijn vader vroeger van deur tot deur om mogelijk onheil bij zijn dorpsgenoten te verzekeren. “Hij begreep als geen ander dat persoonlijk contact en oprechte betrokkenheid het verschil maakt. En zo doen wij dat nog steeds. Met de benodigde vakkennis om klanten te adviseren én te helpen zodra de nood aan de man is.”

Keuze voor 2Eenheid was eenvoudig gemaakt

Persoonlijk contact en betrokkenheid verwacht Van Bemmel ook van zijn leveranciers. “De reden dat wij onze automatisering in handen van 2Eenheid hebben gelegd is niet op toeval gebaseerd. Je zoekt een partij die bij je past, waar ook iemand de telefoon direct aanneemt en de tijd neemt om je van dienst te zijn. Dat zijn kleine maar o zo belangrijke zaken. Onze nieuwe vestiging in Zoetermeer wees ons op de prettige samenwerking met hun IT-partner. Het besluit om onze automatisering in de handen van 2Eenheid te leggen was dus eenvoudig gemaakt.”

Transparante dienstverlening en waardevolle producten

De laatste jaren is er veel veranderd voor de Westeinder Adviesgroep. Denk aan de kredietcrisis die een enorme weerslag heeft gehad op de financiële dienstverlening. En de nieuwe wet- en regelgeving, waar het verbod op provisie en de aangescherpte opleidingseisen de branche in woelig vaarwater bracht.

“Marc van de helpdesk? Die kent ons systeem van haver tot gort en is altijd vriendelijk, kundig én geduldig.”

Van Bemmel: “Uitdagende tijden, absoluut. Bovendien stonden verzekeraars er simpelweg niet goed op. Zij hadden een bedenkelijke reputatie, door een onduidelijk verdienmodel en dikwijls slechte producten. Ook wij moesten daar tegen opboksen, maar altijd met het vertrouwen dat onze klanten – al generaties lang – onze transparante dienstverlening en waardevolle producten weten te waarderen.”

Continuïteit door stabiel netwerk

Efficiënte werkprocessen en digitalisering vragen om investeringen in de interne organisatie. Om de concurrentie het hoofd te bieden en om de veeleisende klant beter te kunnen bedienen. “Dat is één van de redenen waarom wij nu ook in Zoetermeer zitten. Door schaalgrootte en krachtenbundeling staan wij sterker, kunnen wij beter inspelen op de nieuwe markteisen en zijn wij in staat continuïteit van onze dienstverlening te garanderen,” aldus Van Bemmel.

Westeinder Adviesgroep

“Wij moeten de garantie hebben dat wij altijd ons werk kunnen doen”, vervolgt Van Bemmel. “Niets is zo frustrerend als wij onze klanten ‘on hold’ moeten zetten omdat het netwerk traag is of de toegang tot een dossier plots wordt geweigerd. Wij moeten te allen tijde kunnen terugvallen op een betrouwbaar netwerk dat toegankelijk, snel, flexibel en veilig is. Waarom juist 2Eenheid geschikt is voor deze taak? Omdat zij beschikken over aantoonbare ervaring en specifieke kennis van de software die binnen de verzekeringsbranche wordt gebruikt. Dat voelt niet alleen vertrouwd, het geeft de zekerheid dat wij ons kunnen concentreren op hetgeen écht belangrijk is: de klant.”

Betrouwbaar en veilig

Veel communicatie en overleg gaat tegenwoordig online. Zo kunnen klanten bij de Westeinder Adviesgroep binnenkort hun verzekeringen veilig en overzichtelijk inzien in een digitale ‘poliskluis’. Transparant voor de klant, efficiënt voor de medewerker. “Dat mes snijdt dus mooi aan twee kanten,” zegt Van Bemmel. “Waarbij ik wel wil zeggen dat wij niets doen met online verkopen, daarvoor moedigen wij onze klanten aan om persoonlijk contact op te nemen. Wij werken met vertrouwelijke informatie zoals kosten, omzetcijfers en personeelsgegevens. Die willen wij niet op straat hebben liggen.”

“Alleen op prijs konden wij de producten naast elkaar leggen. Maar als goedkoop betekent dat je mensen regelmatig offline zijn…dat gaat een veelvoud kosten!”

Om terug te kunnen blijven vallen op een betrouwbaar netwerk, besluit de Westeinder Adviesgroep in 2015 het verouderde serverpark te vervangen en gewoon on premise in eigen huis te houden. “Tegen de trend in,” legt Van Bemmel uit. “Veel bedrijven zoeken tegenwoordig hun heil in de cloud. Maar hoe verstandig is dat? We hebben te maken met beschikbaarheid, koppelingen, maatwerk, back-ups, updates en de gegevens van 11.000 klanten. Dit gaat om een elementaire en ingrijpende beslissing die je niet zomaar maakt.”

De eigen online zoektocht naar een geschikte oplossing werd door gebrek aan expertise en informatieoverload snel stopgezet. “Alleen op prijs konden we de producten naast elkaar leggen, maar als goedkoop betekent dat je mensen regelmatig offline zijn… dat gaat een veelvoud kosten. 2Eenheid heeft ons wat dat betreft echt uit de brand geholpen. Dankzij hun advies hebben wij de juiste keuze kunnen maken, in het kader van kostenbesparing, efficiency en beheersbaarheid.”

Betrekkelijke rust in een complexe omgeving

De Westeinder Adviesgroep kan vertrouwen op de veiligheid en continuïteit van hun ICT. De wetenschap dat 2Eenheid hen bovendien regelmatig suggesties doet op software- en licentiegebied is van absolute meerwaarde.

Westeinder Adviesgroep Aalsmeer“Wij kunnen met een gerust hart terugvallen op de kennis en autoriteit van 2Eenheid. Dat is een erg prettig gevoel. Maar het is meer dan dat. Een dienstverlening staat of valt immers met de mensen die er werken. Technisch kan alles uitstekend in elkaar zitten, het gaat toch om het gevoel dat je krijgt als je met de servicedesk belt. Ons vaste aanspreekpunt Marc begrijpt dat als geen ander. Niet alleen telefonisch overigens, hij bezoekt ons iedere 14 dagen en kent ons systeem van haver tot gort. Kortom: bij 2Eenheid hebben ze het gewoon ‘goed voor mekaar,” besluit Arend van Bemmel.

Feiten

Naam organisatie: Westeinder Adviesgroep
Aantal medewerkers: 40
Branche: Assurantiën
Website: www.westeinder.nl